Dagoeneko kontua dut Izena eman!
×

chat-icon Galdera azkarrak

×
  • Ez duzu jakinarazpen berririk

Egunerokotasunean errutina osasuntsu bat mantentzeko aholkuak

Por: Gurea Geroa
image

Egunerokotasunean errutina osasungarri bat izatea gure osasun mentalarekin erabat lotuta dago. Horregatik, gaur gure oreka emozionalari mesede egiten dieten ohiturei buruz hitz egingo dugu. Baina, lehenik eta behin... Nola jakin dezakegu zerbait errutina bat den ala ez? Eguneroko errutinak asko pentsatu gabe egiten ditugun ohitura batzuk dira. Oso erraza. Izan ere, ohitura hauek goizean jaikitzen garen momentutik lotara joateko prestatzen garen momenturarte izan daitezke.

Normalean, pertsonok egunerokotasuneko ohiturak denbora eta energia aurrezteko sortzen ditugu. Hala ere, batzuetan ohitura horiek behar baino estres handiagoa eragiten digute. Nola hobetu dezakegu gure eguneroko errutina? Trikimailu batzuk kontatuko dizkizugu!

Lehenik eta behin, estres gehien eragiten dizuten ohiturak identifikatu behar dituzu, eta horiek aldatzen saiatu. Adibidez, beti korrika joaten bazara zure hitzorduetara garaiz iristeko, saia zaitez zure eguna modu eraginkorragoan antolatzen. Lehenetsi eta baztertu zure konpromiso batzuk.

Gainera, beharrezkoa da egunero gustuko duzun zerbait egiteko denbora hartzea. Kirola egitea, irakurtzea, dantza egitea edo beste edozein ekintza zure burua deskonektatzen laguntzen dizuna. Zure jarduerak antolatzeko  agenda bat erabili dezakezu. Horrela, lehentasunak ezarri ahal izango dituzu eta beharrezkoak ez diren konpromisoak saihestu ditzakezu

"Tip" garrantzitsuenetariko batek elikadurarekin du zerikusia. Dieta osasungarria eta orekatua izan. Honek energia gehiago izaten lagunduko dizu eta, hobeto sentituko zara. Jakina, osasungarriak ez diren elikagaiak saihesten saiatu beharko duzu, zabor-janaria adibidez.

Ariketa fisikoa errutinaren aliatua da. Aldizka kirola egiteak, estresa murrizten du, zure umorea hobetzen du eta sasoian mantentzen lagunduko dizu. Gure azken aholkua: DESKANTSATZEA da. Saia zaitez behar adina lo egiten. Ondo lo egiteak energia gehiago izaten eta estresa murrizten lagunduko dizu. Saiatu egunero gutxienez 7-8 orduz  lo egiten.

Duzun eguneroko errutina osasungarria dezala uste duzu edo oraindik aholku horietako batzuk kontuan izatea falta zaizu? Gogoratu auto zaintza dela gure osasun mentalaren euskarri nagusietako bat.

 Osasun mentalari buruz duzun iritzia jakin nahi dugu. Parte hartu inkestan eta ordezkari publikoei zure ahotsa helaraziko diegu!